wtorek, 21 kwietnia 2015

darmowa edycja plików pdf

Ten post przyda się Wam nie tylko do pracy i edycji wysyłanych CV. Łatwe w obsłudze programy, dzięki którym zedytujecie każdy dokument PDF. Zainteresowani? No to jedziemy!
Źródło 
Pamiętacie, jak pisałam o portalu Rezumey.pl, na którym można znaleźć ciekawe szablony do naszych CV? Funkcyjność aplikacji jest oczywiście ograniczona, a mi w każdym szablonie coś nie pasowało... Długo szukałam programu, w którym będę mogła nie tylko konwertować plik na (do?) wybrany format i dodawać komentarze, lecz także wymazać i przenosić poszczególne 'kawałki' tekstu. W końcu znalazłam
(i przetestowałam) PDF-X Change Viewer!

PDF X Change Viewer

Być może nie jest idealny i nie dokonamy za jego pomocą zaawansowanych zmian, ale moje oczekiwania spełnił w 100%. Do tego bardzo łatwo się go obsługuje. Otwieramy plik do edycji klikając dwukrotnie na ciemne tło. Z czego korzystamy dalej - to już zależy od potrzeb. Mi wystarczyły podstawowe narzędzia - zależało mi na tym, by dopisać coś w konkretnym miejscu oraz przesunąć nieco tekst.
PDF X Change Viewer
Screen programu PDF X Change Viewer
Wybieramy Text Box Tool, w wybranym miejscu wstawiamy pole tekstowe (możemy oczywiście zmieniać jego kształt, położenie czy obramowanie) i dodajemy np. kolejną umiejętność. To, co mi się naprawdę spodobało, to możliwość podejrzenia czcionki, jaką został napisany dokument - przydatne, gdy plik został stworzony przez inną osobę, a my chcemy go w niewidoczny sposób poprawić. Co robimy? Zmieniamy kursor-łapkę na opcję zaznaczania tekstu, podświetlamy przykładowe wyrazy i prawym przyciskiem myszy wchodzimy w Text Properties.
PDF X Change Viewer
Screen programu PDF X Change Viewer
Tutaj możemy też sprawdzić rozmiar wykorzystanej czcionki, by jeszcze lepiej dopasować formatowanie nowego tekstu.

Niektóre programy wykrywają bloki istniejących już elementów i pozwalają je przenosić (np. Studio X - z jego pomocą usuniecie też zbędne strony; w PDF X Change Viewer opcja dostępna jest tylko w wersji PRO ). Tutaj jest... bardziej kreatywnie ;) By przesunąć jakiś tekst, nakładałam na niego biały prostokąt (by go zakryć),
a następnie pisałam co trzeba w wybranym miejscu. Dzięki temu ścisnęłam nieco całą zawartość i zmieściłam najważniejsze punkty życiorysu na jednej stronie A4.

Jestem przekonana, że jeśli poszperacie głębiej (na przykład tutaj), znajdziecie mnóstwo ciekawych i bardziej zaawansowanych programów do obróbki plików PDF.

Powodzenia!

Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podskoczę z radości, jeśli zostawisz mi tu małe słowo wsparcia, rady bądź konstruktywnej krytyki!